Kraj školske godine 2021./2022. godine u Regionalnom centru kompetentnosti Tehničke škole Čakovec (RCK-TŠČ) obilježio je početak 1. strojarskog huba. Hubovi su zamišljeni kao središnje mjesto okupljanja učenika, stručnjaka iz poslovnog sektora te inovatora koji će u timovima, uz potporu poslovnih i tehničkih stručnjaka, raditi na razradi poduzetničkih ideja iz područja strojarstva i mehatronike.

U hubu sudjeluje ukupno 15 učenika iz tri srednje škole – Tehničke škole Čakovec, Tehničke škole Daruvar te Strojarske i prometne škole Varaždin. Osim njih, kao nositelji ideja uključena su tri poduzeća te četiri fizičke osobe. Sve njih svojom podrškom prate stručnjaci iz Razvojno-edukacijskog centra za metalsku industriju – Metalske jezgre Čakovec te Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje.
Strojarski hub službeno je započeo 27. lipnja u novoj zgradi RCK-TŠČ-a uvodnim govorom ravnatelja Tehničke škole Čakovec, g. Dražena Blažeke te predstavljanjem koncepta događanja od strane direktora TICM-a, g. Ivana Plačka.

Dražen Blažeka, ravnatelj TŠČ

Ivan Plačko, direktor TICM-a
Nakon toga formirani su timovi te je započeo peterodnevni ciklus radionica iz područja poduzetničkih vještina.
U ponedjeljak, nakon uvoda, stručnjaci iz Step-ri znanstvenog-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci, g. Neven Tamarut i g. Mario Vukelić, održali su radionicu o metodologiji Design thinking. Ona predstavlja skup alata i tehnika koje uvelike pomažu potencijalnim poduzetnicima u procesu prepoznavanja potreba svojih kupaca/korisnika, izradi prototipa te općenito razvoju kreativnog načina razmišljanja i generiranju inovativnih ideja. Stručnjaci iz Step-Ri nastavili su ciklus edukacija u utorak s temom inovacije poslovnog modela. Cilj radionice bio je približiti sudionicama poslovni model poduzetničkog pothvata te naglasiti njegovu važnost. Prva dva dana sudionici su u timovima izrađivali platna poslovnih modela za prijavljene ideje. Tijekom trajanja huba platna poslovnih modela dalje će se razraditi u konkretne poslovne planove.


1. modul: Design thinking
2. modul: Inovacija poslovnog modela
U srijedu su stručnjaci iz TICM-a, Ivan Plačko i Sana Đukes, sudionicima približili proces pokretanja poduzetničkog pothvata i poslovnog planiranja te dali pregled mogućih izvora financiranja. U edukaciji su isključivo sudjelovali učenici tehničkih usmjerenja bez prethodnog ekonomskog znanja, stoga je pred predavače postavljen izazov da kroz jednodnevnu radionicu predstave osnove poduzetništva. U svojoj prezentaciji, direktor TICM-a, Ivan Plačko, dotaknuo se razloga pokretanja poduzetničkog pothvata, karakteristika (ne)uspješnih poduzetnika, osnova SWOT analize te je predstavio put od ideje do tržišta. Sana Đukes, pomoćnica direktora TICM-a, temeljem dugogodišnjeg iskustva rada s poduzetnicima, učenicima je dala praktične savjete o tome na što je sve potrebno misliti jednom kad se poduzeće (obrt, trgovačko društvo) osnuje.

3. modul: Pokretanje poduzetničkog pothvata i izvori financiranja
Četvrtak je bio namijenjen za edukaciju iz osnova marketinga s fokusom na digitalne metode koju je održao Dino Oreški, marketinški stručnjak iz Pro Media grupe i agencije Upping. Cilj edukacije bio je dati konkretne savjete o izradi strategije (digitalnog) marketinga te izboru najučinkovitijih digitalnih alata/kanala za postizanje najboljih rezultata u poslovanju. Dino je učenicima dao niz savjeta iz prve ruke o tome kako osmisliti i uspješno voditi marketinške kampanje te je neke od njih i zainteresirao da se dalje profesionalno razvijaju u ovom području.

4. modul: Digitalni marketing za poduzetnike
Ciklus je završio u petak edukacijom poduzetnika i IT stručnjaka Nikole Brežnjaka iz upravljanja karijerom, timovima te poslovanjem poduzeća u cjelini. Nikola je kroz dinamično i interaktivno predavanje učenike usmjerio na ključne korake i izazove u ostvarenju njihovih osobnih planova i poslovnih ambicija.

5. modul: Iskustvo uspješnog poduzetnika
Iako je prva faza huba završena, aktivnosti će se nastaviti tijekom cijelog srpnja. Nakon održanih sastanaka s nositeljima inovativnih ideja, stručnjaci iz TICM-a sudionicima će pružiti podršku u izradi poslovnih planova dok će potporu u tehničkoj realizaciji ideja pružiti zaposlenici Metalske jezgre.

Sudionici 1. strojarskog huba
Razvojno - edukacijski centar za metalsku industriju

Adresa:
Bana Josipa Jelačića 22 D
40 000 Čakovec
Hrvatska
Kontakt:
T: +385 (0)40 499 415
E-mail: info@metalskajezgra.hr
OIB: 44226932013
IBAN: HR8324070001100057905 (OTP banka, Split)
Projekt je proveden u okviru OP „Konkurentnost i kohezija“ za razdoblje 2014. – 2020. temeljem poziva „Ulaganje u organizacijsku reformu i infrastrukturu u sektoru istraživanja, razvoja i inovacija“.